Reinsberg Group

Żywiecka firma chce podbić Kanadę i Stany Zjednoczone

Żywiecka firma chce podbić Kanadę i Stany Zjednoczone

GAZETA WYBORCZA

Famed, jeden z najstarszych producentów sprzętu medycznego w Polsce tworzy nową markę i wprowadza ją na rynki Stanów Zjednoczonych i Kanady. Spółka planuje, że sprzedaż na rynku amerykańskim będzie za pięć lat generowała 30 procent jej przychodów.

Partnerem Famedu za oceanem będzie Oakworks Medical, producent i dystrybutor sprzętu rehabilitacyjnego. Żywiecka firma będzie oferowała swoje produkty w Ameryce Północnej pod stworzoną wspólnie z amerykańskim partnerem marką iMS – inspirit Medical Solutions. Oakworks Medical ma niemal 40-letnie doświadczenie w branży medycznej.

– Jestem przekonany, że współpraca przyniesie korzyści obu stronom. Nasz partner poszerza swoją ofertę produktową, natomiast Famed zyskuje wsparcie w zakresie rejestracji i spełniania restrykcyjnych amerykańskich norm dla sprzętu medycznego, a także rozbudowaną sieć dystrybucji. Ze względu na surowe procedury certyfikacji jakim podlega sprzęt medyczny w USA, dopuszczenie do sprzedaży naszych produktów traktujemy jako potwierdzenie ich jakości i niezawodności – mówi Tomasz Rycak, prezes zarządu Famed Żywiec.

75 proc. przychodów z rynków zagranicznych

W USA sprzedaż produktów medycznych, farmaceutycznych, czy spożywczych podlega kontroli federalnej Agencji Żywności i Leków (US Food and Drug Administration – FDA). Każdy wyrób musi zostać zatwierdzony jako spełniający wymogi rejestracyjne, a bez uzyskania takiego potwierdzenia jego sprzedaż na terenie Stanów Zjednoczonych jest nielegalna. Na początku w ramach linii produktowej iMS oferowane będą m.in. stoły operacyjne, fotele ginekologiczne i zabiegowe, łóżka szpitalne, wózki do przewożenia chorych oraz łóżka porodowe. Zgodnie za zapowiedziami marka ma się rozwijać.

– Produkty marki iMS to połączenie rozwiązań technicznych i niezawodności wyrobów Famedu, z doskonałą obsługą klienta Oakworks Solutions. Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że możemy wprowadzić na rynki Stanów Zjednoczonych oraz Kanady ten sprawdzony i konkurencyjny cenowo sprzęt medyczny – mówi Rich Shuman, prezes Oakworks Solutions.

W 2016 roku Famed miał niemal 75 proc. przychodów właśnie z rynków zagranicznych.

– Rynek amerykański pozostaje dla nas jednym z głównych obszarów rozwoju. Oczekujemy, że dzięki współpracy z Oakworks Medical uda się nam osiągnąć na nim znaczący wolumen sprzedaży, który w perspektywie najbliższych pięciu lat będzie stanowić nawet jedną trzecią globalnej struktury naszych przychodów. Oczywiście nie zaniedbujemy pozostałych kluczowych dla nas rynków. Mamy nadzieję, że efektem umacniania obecności produktów Famedu na świecie będą jeszcze lepsze, niż te notowane ostatnio, wyniki finansowe – mówi Tomasz Rycak.

Źródło: https://bielskobiala.wyborcza.pl/bielskobiala/7,88025,21934567,zywiecka-firma-chce-podbic-kanade-i-stany-zjednoczone.html 

Skontaktuj się z nami