Reinsberg Group

Famed Żywiec miał ponad 2,3 mln zł zysku EBITDA i 55 mln zł przychodów w 2018

Famed Żywiec miał ponad 2,3 mln zł zysku EBITDA i 55 mln zł przychodów w 2018

MONEY.PL

Warszawa, 12.02.2019 (ISBnews) – Famed Żywiec osiągnął  ponad 2,3 mln zł zysku EBITDA, przy przychodach wysokości ponad 55 mln zł w 2018 r. Cele spółki do 2023 roku, obok umacniania dominującej pozycji na krajowym rynku, obejmują inwestycje i zwiększanie obecności w Europie Środkowej i Wschodniej, krajach d. WNP, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej oraz zwiększanie swojego zaangażowania w pozostałych państwach Afryki, podała spółka.

– Poziom 50 mln zł rocznych przychodów spółka przekroczyła po raz pierwszy od 2008 roku. W minionych 12 miesiącach ogólny wzrost sprzedaży wyniósł ponad 25%, w porównaniu do 2017 roku. Na polskim rynku Famed osiągnął w ubiegłym roku 49% przychodów spółki, a udział eksportu wyniósł 51% (w 2014 roku wskaźnik ten sięgał 44%). Osiągnięty w 2018 roku poziom obrotów, przy odpowiedniej polityce marżowej i kosztowej, pozwolił na przekroczenie założeń budżetowych dotyczących wysokości EBITDA o 16% – czytamy w komunikacie.

Jak poinformował wiceprezes Famedu Żywiec Marek Suczyk, spółka ma za sobą niezwykle udane pięciolecie, a dane za lata 2017 i 2018 potwierdzają skokowy rozwój działalności, który jest efektem skutecznej realizacji założonej strategii.

– Prowadzona od 2014 roku transformacja firmy jest fundamentem harmonijnego rozwoju i umacniania naszej rynkowej pozycji. Po niełatwych początkach udało nam się szybko odbudować zaufanie do marki Famed. Rozwijająca się sieć sprzedaży pozwala mocno zaistnieć na świecie, gdzie niejednokrotnie skutecznie, dzięki jakości i niezawodności naszego sprzętu, konkurujemy z najmocniejszymi światowymi producentami – powiedział Marek Suczyk, cytowany w komunikacie.

W ub. roku najdynamiczniejszy wzrost Famed uzyskał w Europie Środkowo-Wschodniej i w Afryce. Przychody z dostaw do Rumunii, Serbii czy na Węgry zwiększyły się o 65%, w ujęciu rocznym. Rynki te stanowią coraz istotniejszy obszar działalności spółki. Z kolei przychody ze sprzedaży w Afryce zostały zwiększone niemal dwukrotnie, podano.

– Oceniając minione pięciolecie mogę powiedzieć, że jesteśmy niezwykle zadowoleni z rozwoju spółki pod kierownictwem obecnego zarządu. To efekt stałego dążenia do doskonalenia działań operacyjnych, znacznie podnoszących wartość firmy. Przynosi to wymierne korzyści nie tylko inwestorom, lecz także klientom i pacjentom. Nie mamy wątpliwości, że wspólnie uda nam się zrealizować wszystkie nasze strategiczne cele” – powiedział Anton Forint, dyrektor w EMSA Capital funduszu, który przejął żywiecką spółkę w kwietniu 2013 roku.

Skontaktuj się z nami