Biznes24tv
Gościem Marcina Dobrowolskiego z Biznes24TV jest Marek Suczyk, wiceprezes Famed Żywiec, który opowiada o tym jak spółka poradziła sobie w czasie pandemii i przybliża strategie na najbliższe miesiące. Wiceprezes skomentował wyniki finansowe naszej spółki za rok 2020. Jako czołowy europejski producent sprzętu medycznego dostarczyliśmy do palcówek na całym świecie kilka tysięcy łóżek szpitalnych, które pomagały lekarzom w walce z koronawirusem.
-To był całkiem dobry rok pod względem biznesowym, mimo wyzwań związanych z pandemią, z którymi musieliśmy się zmierzyć. Zanotowaliśmy wzrost o ponad 25%. Więcej niż oczekiwaliśmy i więcej niż notowaliśmy w poprzednich latach – zaznaczył Marek Suczyk.
Nasze przychody generujemy na rynku krajowym (ok. 1/3) a pozostałą część na rynkach zagranicznych, wśród których prym wiodą kraje bliskowschodnie (Arabia Saudyjska, Irak, Jordania czy Palestyna), Chiny. Coraz większą rolę odgrywa Rosja, na którym to rynku również osiągnęliśmy niezwykle satysfakcjonujący wynik (+93% wzrostu sprzedaży).
Jeden z wątków rozmowy poświęcony był łóżkom szpitalnym, jednemu z dwóch najczęściej wymienianych w dyskusji publicznej produktów medycznych. Famed Żywiec zanotował w 2020 roku niemal dwukrotny wzrost liczby łóżek dostarczonych do szpitali w Polsce i za granicą. Jednocześnie Marek Suczyk komentując przewidywania na kolejne miesiące wspomniał o oczekiwaniu, że w segmencie stołów operacyjnych rynek wróci do stanu sprzed pandemii.
Zobaczcie sami:
Źródło: Biznes24TV